1,2 millioner så Laila ble kåret til Farmen-vinner

19.12.2016 10:24 | TV 2

Da Laila Lochert ble kåret til vinneren av Farmen var det 1.225.000 seere som så på TV 2. I snitt fulgte nesten en million seere hele finalen i går kveld.

Laila Lockert ble kåret til vinner av Farmen på TV 2 i går kveld. Her gratuleres hun av programleder Gaute Grøtta Grav. Foto: Alex Iversen, TV 2.

- Farmen er og blir en bauta på norsk TV. Det var en høydramatisk finale, og det er bare å gratulere Laila med seieren. Farmen er TV på sitt aller beste, og i dag sender vi en stor heder til alle interne krefter og ikke minst til produksjonsselskapet Strix som nok en gang har levert et fantastisk sesong for TV 2, sier programdirektør Jarle Nakken.

I snitt var det 942.000 seere som fulgte hele finalesendingen, mens 1.165.000 fulgte del to etter 21-nyhetene. På det meste var det 1.225.000 seere som fulgte den dramatiske avslutningen da Laila Lockert ble kåret til vinner.

Og allerede i kveld så fortsetter Farmen-eventyret på TV 2.

- Vi gleder oss stort til å vise kjendisversjonen av Farmen. Allerede klokka 20.00 i kveld sender vi et introduksjonsprogram, for å gi seerne en liten smakebit på de de kan vente seg på TV 2 i januar, sier Jarle Nakken i TV 2.

Helgens seertall på TV 2:

Fredag:

Jul hos Linn Skåber: 301.000 seere (andel 20,4% i P20-49 og 19,6% i P12+)

Nyhetene: 217.000 seere (andel 12,9% i P20-49 og 12% i P12+)

Sportsnyhetene: 140.000 seere (andel 7,1% i P20-49 og 8,1% i P12+)

Lørdag:

Lørdagsmagasinet: 230.000 seere (andel 15,5% i P20-49 og 19,6% i P12+)

Nyhetene: 294.000 seere (andel 24% i P20-49 og 19,5% i P12+)

Sportsnyhetene: 189.000 seere (andel 14,6% i P20-49 og 12,5% i P12+)

TV 2s artistgala: 261.000 seere (andel 19,9% i P20-49 og 21,5% i P12+)

Søndag:

Farmen - finale: 942.000 seere i snitt (andel 49,4% i P20-49 og 48% i P12+)

- 1.165.000 seere fulgte del 2 av Farmen etter nyhetene – 1.225.000 så på TV 2 da Laila ble kåret til vinner.

21-nyhetene: 889.000 seere (andel 44,7% i P20-49 og 49,6% i P12+)

Sportsnyhetene: 901.000 seere (andel 48,3% i P20-49 og 48,2% i P12+)

Desembertoner 2016: 439.000 seere (andel 28,5% i P20-49 og 29,1% i P12+)

Jan-Petter DahlKommunikasjonssjef i TV 2. Kontaktperson for spørsmål om seertall for TV 2-kanalene. Pressekontakt for VM i Håndball og Allsang på grensen.

928 60 363jan-petter.dahl@tv2.no

Programdirektør Jarle Nakken i TV 2. Foto: Espen Solli, TV 2.