115 boligeksperter til helgens Boligmesse i Sør Amfi

4.10.2016 10:56 | Compass Fairs

For fjerde år på rad samles boligekspertene i Arendal og omegn til Boligmesse i Sør Amfi i helgen 7. - 9. oktober. - Perfekt timing for alle i området som skal pusse opp, oppgradere eller bytte bolig utover høsten og vinteren, sier prosjektleder Nina von Gegerfelt Nielsen fra Compass Fairs AS.

Høsten er nordmenns viktigste oppussingssesong, og arrangører og utstillere har hatt svært travle dager på de tre foregående Boligmessene i Oslo, Bergen og Ålesund. Den totale publikumsøkningen i høst ligger på nesten 20 % flere besøkende enn i fjor. Det samsvarer med at Progniosesenteret melder om at vi pusser opp for til sammen 70 milliarder hvert år.

- Vår erfaring er at publikum rett og slett liker å gå på Boligmesse, smiler prosjektlederen. Hun forklarer at publikum kommer for å snakke med eksperter, få råd og vink, bli inspirert av nyheter og gjøre gode messekupp.

- Når våre besøkende i tillegg kan spare tid ved å få alt under ett tak, og delta på konkurranser og litt moro for hele familien, er alle fornøyde.

Kjøkken med lavt CO2-avtrykk
I Sør Amfi stiller eksperter på alt fra kjøkken, bad, hus, hytte, byggevarer, ulike håndverkertjenester, rehabilitering av gamle hus, samt interiør og utemiljø. Og mye mer.

- Her kan man lære mer om et tysk kvalitetskjøkken med lavt CO2-avtrykk, gå på visning med virtual reality-briller, se nye, danske designspisemøbler, oppleve en helt spesiell vedfyrt utegrill – og lære hvordan man kan gjenbruke en sliten trapp, for å nevne noe, sier von Gegerfelt Nielsen. Dørene åpner fredag 7. oktober kl. 12. Se messeavisen med program og utstilleroversikt.

Konkurrer om Otto og Dag Otto
Otto Robsahm, kjent fra «Sinnasnekker’n» fra TVNorge, holder foredrag både lørdag og søndag, og viser publikum kreative ting man kan gjøre i hjemmet selv. Han leder også «lørdagens «Handy Girl» og «Ballongslippet», samt søndagens  trekning av to finalister til messekonkurransen «Jakten på Otto». Premien er oppussing for 1 million kroner utført av Otto og hans team.
På Mesterhus’ stand kan man konkurrere om å vinne en kveld med sykkelhelten Dag Otto Lauritzen.

Les mer på www.boligmesse.no

Åpningstider: Fredag kl. 12 – 19  Lørdag kl. 10 – 18  Søndag kl. 10 – 17

Nina von Gegerfelt Nielsen Tlf. 473 83 052/e-post nina@boligmesse.no

Helgens Boligmesse er en av tyve boligmesser i 2016. Arrangøren Compass Fairs har holdt på i 20 år, og har opplevd økt kjennskap og mer besøk de siste tre årene. Bare i høst har besøket økt med 20 % på de tre første messene. Foto: Bård Gundersen
Det vanker eksperthjelp fra mange bransjer på helgens Boligmesse. Foto: Bård Gundersen
Lørdag kl. 14  arrangeres "Handy Girl" på Boligmessen. Otto Robsahm er konferansier. Foto: Boligmesse
Lørdag kl. 14 arrangeres "Handy Girl" på Boligmessen. Otto Robsahm er konferansier. Foto: Boligmesse
I "Jakten på Otto" kan en heldig vinner få oppussing med Otto Robsahm og hans team, verdt 1 million kroner. Man må besøke Boligmessen for å delta. Foto: Bård Gundersen

Vinn kjøkken og treff 60 utstillere på helgens Boligmesse i Nordlandshallen27.3.2017 10:40Pressemelding

Skal du skal kjøpe nytt kjøkken, fornye det du har, eller satser du på å vinne et splitter nytt kjøkken? Da er helgens Boligmesse i Nordlandshallen i Bodø et smart sted å dra 31. mars – 2. april. – Vi har 60 utstillere med gode tips, eksperthjelp og tilbud til deg som skal pusse opp, bygge nytt eller bytte bolig, sier prosjektleder Ronny Bjørnsen fra arrangøren Compass Fairs AS.