Fristad FilmFristad Film

100.000 har sett norsk kortfilm

Kortfilmen "Morning After" som er skrevet og regissert av den norske regissøren Sondre Fristad, hadde premiere 3. desember på Astor Theatre i Melbourne, Australia med over 1.000 mennesker i salen. Kortfilmen går nå viralt jorden rundt på YouTube og er sett av over 100.000 etter kun to uker. Filmen er allerede nominert til beste komedie i Hollywood i Januar 2018.

Morning After
Videokanal

The Morning After er en drama/komedie som handler om Mary (40) som våkner opp etter en tur på byen i bestevenninens sønn, Brads (18) seng. Hun prøver å komme seg ut av huset uten å bli sett av resten av familien som er i gang med å lage overrraskelses bursdag for henne.

Filmen hadde premiere 3.desember på Astor Theatre i Melbourne, Australia og har blitt sett av over 100 000 på Youtube. Filmen har allerede mottatt pris for beste klipp i Melbourne. Nå er filmen nominert for beste komedie i Hollywood (Himpff) 27. Januar 2018.

I hovedrollen finner vi Tanya Trott og Brad Nathaniel Karam og søster til Brad er spilt av Australias nye ung talent Jamie Binnion.

Filmen er basert på virkelige hendelser med en liten vri, smiler manusforfatter og regissør Sondre Fristad (27), som nå er i gang med å produsere sin første langfilm.

Sondre har tidligere skrevet og regissert kortfilmer som:

Alex

Quiet by the river

Begge filmene har vunnet priser i Hollywood

Om Fristad Film

Fristad Film
Jansveien 16
1354 BÆRUMS VERK

+47 478 89 841http://www.fristadfilm.com

Sondre Fristad (27) er en ung norsk regissør med Bachelor grad i Creative Arts Film og TV fra Deakin University i Melbourne, Australia. I 2016 hadde Sondre Internship for Cold Iron Pictures i Beverly Hills og jobbet bl.a på filmen Swiss Army Man.

Han har allerede jobbet på følgende norske langfilmer: The Dextape, Haram, Kongens Nei og Operasjon Arktis. Sondre har jobbet med skuespillere som Trond Teigen, Vanessa Borgli, Elg Elgesem og Jamie Binnion. Han har bl.a. filmet, regissert og designet musikk videoer med artister som Astrid S, Alexandra Joner, Matoma, Sandra Lyng, Madcon, A-lee, Rybak og Sonny Alven.

Sondre har skrevet og regissert kortfilmene; Quiet by the river, Kepaza - The Road to New York, Alex og The Morning After. Alle med internasjonal suksess og dette har gitt han 10 priser, hvorav 7 i Hollywood. Han har vunnet priser både for kortfilmer, musikkvideoer og dokumentarfilmer.

Han har produsert kortfillmene; Anarchy, Dr Johansen og Heritage. Sistnevnte har fått mye oppmerksomhet i Europa og kom inn på Weniff film festivalen i Norge i 2016.

Sondre er medeier i selskapet Fristad Film sammen med bror og skuespiller Brede Fristad og far Sigurd Fristad.