100 nye elektrikere inn i GK Elektro AS

GK samler all elektrovirksomhet i samme selskap, GK Elektro AS.

Siden oppstarten av GK Elektro høsten 2014 har GK kjøpt selskapene Ing. Hans Pedersen AS, Trondheim Elektro AS og Økern Elektriske AS.

Nå skal de tre datterselskapene fusjoneres inn i GK Elektro AS. Trondheim Elektro AS og Økern Elektriske AS fusjoneres inn 1. oktober, mens Ing. Hans Pedersen AS ikler seg arbeidsklær fra GK Elektro fra 1. november.

- Bakgrunnen for fusjonen er et ønske om å effektivisere driften og samle all elektrovirksomhet i samme selskap, forteller prosjektsjef for fusjonen, Jan Erlend Innselset i GK Elektro AS.

Etter fusjonen teller GK Elektro over 250 ansatte. I Trondheim Elektro er de allerede på plass i samme lokaler som GK Elektro og GK Rør.

- Vi i Trondheim Elektro følte at det ble stadig mer utfordrende å få tid til å tilfredsstille administrative krav til dokumentasjon, tilbud og lignende. Vi ønsker ikke at dette skal gå utover oppfølging av kunder og montører. Ved å komme inn i GK får vi flere å spille på lag med, sier daglig leder i Trondheim Elektro, Roger Wold.

GK Elektro er et selskap i GK-konsernet, en totalteknisk entreprenør som siden etableringen i 1964 har hatt en dynamisk vekst til dagens ca. 2200 ansatte og med en omsetning på i overkant av 4 milliarder kroner. Konsernet er til stede i Norge, Sverige og Danmark, og leverer tjenester innen fagene ventilasjon, byggautomasjon, kuldeteknikk, rør og elektro.

- Med alle elektroselskapene samlet har vi større kapasitet til å svare opp kundenes ønsker og forventninger og har ressurser til å følge opp og kvalitetssikre alle våre prosjekter, sier administrerende direktør Even Leira i GK Elektro AS.

Fusjonen vil ikke påvirke inngåtte avtaler, og kunder kan fortsatte benytte sine kjente kontaktpunkter inn i selskapet.

Jan Erlend Innselset
Kvalitetssjef GK Elektro AS
Tlf. 97610117
jan-erlend.innselset@gk.no

22 97 47 00https://www.gk.no
GK Elektro leverer komplette elektrotekniske løsninger til privatboliger, skoler, offentlige institusjoner, industri og private næringsbygg. GK Elektro AS er et selskap i GK-konsernet, en totalteknisk entreprenør som siden etableringen i 1964 har hatt en dynamisk vekst – til dagens 2200 ansatte, med en omsetning på i overkant av 4 milliarder kroner.

Følg pressemeldinger fra GK Gruppen

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra GK Gruppen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra GK Gruppen