100 maskiner og 420 personer i arbeid

E18 Rugtvedt-Dørdal: Det er stor aktivitet i hele linja med ca 100 maskiner og 420 personer i aktivitet.

I månedsskiftet februar/mars passerte vi to millioner m3 sprengt fast fjell. Det er flyttet på 800 000 m3 jordmasser og støpt 4600 m3 betong.

Nye Veier er opptatt av å ha lærlinger i alle prosjektene. I dette prosjektet jobber det 22 lærlinger. Vinter, snø og kaldt vær gir noen utfordringer i anleggsdriften, men gir også gode forhold for utgraving av myrer og andre løsmasser. Entreprenøren er i gang med å detaljprosjektere konstruksjoner, kummer, rør- og ledningstraseer.

I Rugtvedtområdet er faseplaner og trafikkavvikling et viktig arbeid. Vedlagt bilder fra Rugtvedt, Stemmen, Vardås og Rønholtdalen. Foto: Nye Veier