10 studenter i finalen – skal kjempe om sommerjobben som konsernsjef

Over 5000 studenter søkte i år på Norges mest populære sommerjobb, og nå er de 10 finalistene klare. Én av disse får vikariere for Adeccos konsernsjef i august, med en lønn på 100.000. Det er stor spredning i hvor kandidatene er fra, og de studerer alt fra rettsvitenskap til bygg og miljøteknikk.

– Finalistene er store ledertalenter og scorer svært godt på alle tester vi har hatt i prosessen. Det blir utfordrende for juryen å velge en vinner, sier konsernsjef i Adecco, Torben Sneve.

Adecco jakter igjen på Norges største ledertalent som får sommerjobb som konsernsjef. I august får en student teste ut hvordan det er å være øverste leder for over 6000 ansatte, med en lønn på 100.000. De 10 finalistene har kommet gjennom et ekstremt trangt nåløye: Over 5000 søkte på sommerjobben.

Norges tøffeste rekrutteringsprosess

– Kandidatene har vært gjennom en rekrutteringsprosess som er mye grundigere enn mange rekrutteringer til toppledelse, sier Torben Sneve, konsernsjef i Adecco. – Finalistene er store ledertalenter og scorer svært godt på alle tester vi har hatt i prosessen. Det blir utfordrende for juryen å velge en vinner.

• 10 807 tok ledertesten på konsernsjefen.no.
• 5000 deltok i søknadsprosessen.
• Basert på en helhetsvurdering fikk 500 en integritetstest.
• De 250 beste gikk videre til en logisk resonneringstest.
• De 150 beste fikk tilsendt videointervju.
• Basert på en helhetsvurdering ble 20 valgt ut til personlighetstest og dybdeintervju.
• 10 finalister er nå videre til assessmentsenter i Oslo 15. mars.

Stor spredning i bakgrunnen til finalistene

Det er veldig stor spredning på hvor kandidatene er fra og hva de studerer. Vi har studenter fra Tromsø i nord til Kristiansand i sør. Blant studieretninger som er representert finner vi blant annet rettsvitenskap, bygg og miljøteknikk og entreprenørskap.

– Ledertalenter finnes innen alle studieretninger. Det er gøy å se at det ikke bare er de typiske økonomi- og ledelsesfagene som er representert, og at alle typer studenter våger å søke på sommerjobben, sier Sneve.

Den beste av de 10 beste velges ut 15. mars

Finalistene skal nå delta på et assessmentsenter der de evalueres av en jury. Vinneren annonseres i løpet av dagen. I juryen sitter Torben Sneve, konsernsjef i Adecco, Elin Nørve, Founder/CEO i Future Leaders Global, Anne Lise Waal, CEO/CTO i Attensi, Leif Feiring, direktør for Badenoch & Clark og Elham Binai, HR-direktør i Adecco.

Vil du følge finalistene på assessmentsenteret? Følg Adecco Norge på Facebook, vi kjører livestreaming.

Finalister i Konsernsjefen 2018

Navn Alder Kommer fra Studiested Studieretning Telefon
August Nemeth Winther 24 Tromsø Norges teknisk-naturvitenskaplige universitet (NTNU) Bygg og miljøteknikk 904 01 653
Bergljot Byre-Strøksnes 26 Stavanger BI Oslo Ledelse 405 55 804
Johanne Hagelin 22 Sogndal Høgskulen på Vestlandet, avd Bergen Økonomi og administrasjon 984 64 545
Kristian Bekkevold Lillebo 23 Sørumsand BI Oslo Ledelse og organisasjonspsykologi 974 76 498
Linnea Tveraaen 22 Trøgstad BI Trondheim Økonomi og administrasjon 481 72 148
Martin David Hamre Mathisen 24 Tromsø Universitetet i Tromsø (UiT) Økonomi og administrasjon 984 48 413
Nina Hoddø Bakås 23 Lillehammer Norges teknisk-naturvitenskaplige universitet (NTNU) Entreprenørskolen 975 97 891
Olav Drangsland 24 Skien Norges miljø- og biovitenskapelige universitet (NMBU) Entreprenørskap og Innovasjon  984 66 201
Stian Jakobsen Reitan 25 Trondheim Universitetet i Tromsø (UiT) Rettsvitenskap 478 23 873
Zelia Johansen Moss 26 Kristiansand Universitetet i Agder, avdeling Grimstad (UiA) Innovasjon og kunnskapsutvikling 414 43 863

Konsernsjef i Adecco, Torben Sneve, er imponert over nivået på årets finalekandidater.
August Nemeth Winther kommer fra Tromsø og studerer bygg og miljøteknikk ved NTNU.
Bergljot Byre-Strøksnes kommer fra Stavanger og studerer ledelse ved BI Oslo.
Johanne Hagelin kommer fra Sogndal og studerer økonomi og administrasjon ved Høgskulen på Vestlandet, avdeling Bergen.
Kristian Bekkevold Lillebo kommer fra Sørumsand og studerer ledelse og organisasjonspsykologi ved BI Oslo.
Linnea Tveraaen kommer fra Trøgstad og studerer økonomi og administrasjon ved BI Trondheim.
Martin David Hamre Mathisen kommer fra Tromsø og studerer økonomi og administrasjon ved Universitetet i Tromsø (UiT)
Nina Hoddø Bakås kommer fra Lillehammer og går Entreprenørskolen ved Norges teknisk-naturvitenskaplige universitet (NTNU).
Olav Drangsland kommer fra Skien og studerer entreprenørskap og innovasjon ved Norges miljø- og biovitenskaplige universitet (NMBU) på Ås.
Stian Jakobsen Reitan  kommer fra Trondheim og studerer rettsvitenskap på Universitetet i Tromsø (UiT)
Stian Jakobsen Reitan kommer fra Trondheim og studerer rettsvitenskap på Universitetet i Tromsø (UiT)
Zelia Johansen Moss kommer fra Kristiansand og studerer innovasjon og kunnskapsutvikling ved Universitetet i Agder, avdeling Grimstad (UiA)

3 grep som styrker ditt lederskap10.4.2018 16:21Pressemelding