1 415 barn fra Troms hopper seg gjennom to uker i mai

Tirsdag 2. mai går startskuddet for Nasjonalforeningen for folkehelsens store hoppetaukonkurranse, der over halvparten av landets barneskoler er med. I 2017 deltar 103 000 elever ved 1 359 skoler i Hopp for hjertet. Konkurransen varer fra 2. mai til 12. mai.

Se vedlagt liste over skolene som deltar i ditt fylke. Ta gjerne kontakt med skolene for å lage reportasje om ivrige og hoppende barn.

Inkluderende og lærerikt

− Å hoppe tau er morsomt, spennende, utfordrende og sosialt. I tillegg er det bra for helsen. Vi ønsker å inspirere barn til å være mer aktive i sin skolehverdag, sier Lisbet Rugtvedt, generalsekretær i Nasjonalforeningen for folkehelsen.

− Glade og aktive barn lærer og trives bedre på skolen. Ved å delta på Hopp for hjertet får elevene mulighet til å erfare gleden av å være i aktivitet sammen, fortsetter hun.

Enorm deltakelse

Hoppetaukonkurransen har vokst fra å engasjere 40 000 skolebarn i 2005 til over 100 000 barn i 2017. Målet med konkurransen er å vise at fysisk aktivitet både er morsomt og bra for helsen, og fint kan kombineres med fag og undervisning.

Skoler som deltar i Troms:

Skolens Navn

Kommune