#05 Konsertserie med unge talenter 10.04.2016 kl. 14.00

KLASSISK KONSERTSERIE PÅ BARNEKUNSTMUSEET MED UNGE TALENTER Barnekunstmuseet er en arena som legger tilrette for at barn og unge skal få muligheten til å utvikle og presentere sine talenter innenfor kunst og kultur. Konsertserien med studenter av professor Isaac Schuldman er en del av museets satsning på å løfte, samt synliggjøre de allerede mange aktive unge talenter.

Hovedbilde: Glede (14) Y. Youkkrattok, Thailand.

Ophe Namata-Nielsen er tolv år gammel, og begynte å spille piano da han var ti år. Han er elev av Marina Pliassova ved Barratt Due Musikkinstitutt og siden 2015 ved Unge Talenter-programmet. Han har tidligere spilt på konserten Stage4Kids i Hamburg, på Barratt Dues julekonsert og på forestillingen «Fortellingen om Mozart» under Fagerborgfestspillene, blant mye annet.

Medvirkende denne konserten er Tor Michael Gilliam Sæther på fiolin.

PROGRAM 10.04.16 | KL 14.00 (gratis adgang mellom kl. 13.-14)

Ludwig van Beethoven – Vårsonaten, Op. 24, nr 5, 1. sats (Allegro)
Johann Sebastian Bach – Invensjon nr. 14 i B-dur, BWV 785
Felix Mendelssohn – Jägerlied, Op. 19, Nr. 3
Edvard Grieg – Sommerfugl, Op. 43, Nr. 1
Edward MacDowell – Arabesque, Op. 39, Nr. 4
Samuel Maikapar – Havfruen, Op. 8 Nr. 18

Om Marina Pliassova:
Marina Pliassova er utdannet pianist og klaverpedagog ved College of Arts i Irkutsk og ved Statens Musikkonservatorium i Novosibirsk hos professorer Natalia Nasvitsevich og Mark Shaviner. Marina Pliassova har bred erfaring som pianist og akkompagnatør og har jobbet flere år som klaverpedagog. Hun har stadig flere elever representert ved nasjonale og internasjonale konkurranser, samt ved en rekke konserter og festivaler, både som solister og kammermusikere. Hun har selv vunndet flere priser og hun avholder mesterklasser, konserter og seminarer i Norge og i utlandet, samt holder foredrag.

Kontaktperson; Angela Goldin, direktør ved Barnekunstmuseet; tel. 22691777 el. 90918247

Inngangsbillett til museet inkl. adgang til konsert. (40/75)

Museets ordinære åpningstid søndager er kl. 11.-16.

(Åpent; lørdag/søndag kl. 11-16 og tirsdag, onsdag, torsdag kl. 09.30-14.00)
Hjertelig velkommen!
Det Internasjonale Barnekunstmuseet i Oslo ble grunnlagt i 1986, og forvalter en samling fra over 180 land laget av barn og unge opptil 18 år. Museet samler, bevarer, formidler og forsker på kulturelle ytringer av barn og unge. – Museet ble etablert i 1986 av Stiftelsen Barnas, Historie, Kunst og Kultur. Filmkunstner Rafael Goldin (1920-1994) og hans kone, lege Alla Goldin (1938-2007) står bak museets idé og unike samling.

Hovedbilde: Glede (14) Y. Youkkrattok, Thailand.
Photo credit; Stage4kids © Martin Zitzlaff