Jungheinrich

Nadine Despineux blir ny konserndirektør for salg i Jungheinrich

Nadine Despineux er utnevnt til ny konserndirektør for salg i Jungheinrich og vil tiltre stillingen 15. juli 2024. Hun tar over etter Christian Erlach som går av med pensjon.

Nadine Despineux er utnevnt til ny konserndirektør for salg i Jungheinrich og vil tiltre stillingen 15. juli 2024. Foto: Jungheinrich AG

Skifte av ledelse i Hamburg

Den 6. mai 2024 kunngjorde styret i Jungheinrich AG utnevnelsen av Nadine Despineux (46) som konsernets nye konserndirektør for salg. Despineux trer inn i rollen 15. juli 2024. Hun tar over etter Christian Erlach (61), som forlater Jungheinrich sitt styre 14. juli. Nadine Despineux kommer fra en stilling som segment-CEO i Renk Group i Augsburg, hvor hun hadde ansvaret for forretningsområdene marine & industri, friksjonslagre, digitalisering og IT. Før dette var hun administrerende direktør i KraussMaffei Technologies i München i over fire år, med ansvar for det globale servicemarkedet, etableringen av nye forretningsområder og digitaliseringsavdelingen.

Ledererfaring og fokus på markedet

Rolf Najork, styreformann i Jungheinrich AG, uttaler: "Nadine Despineux har over 20 års erfaring i lederroller i internasjonale selskaper innen maskinteknikk og anleggsbransjen. Hun har enestående ekspertise i kundeorienterte og markedsnære funksjoner. Hun har spesielt utmerket seg ved å utforske nye markeder og innføre bærekraftige endringer i organisasjoner glade for at vi får Nadine Despineux med på laget».

Velkommen til Nadine Despineux og takk til Christian Erlach

Dr. Lars Brzoska, konsernsjef i Jungheinrich AG, ser frem til å ønske Nadine Despineux velkommen til Jungheinrich i midten av juli. "Med sin fremragende ekspertise og erfaring vil hun være en ideell tilvekst til lederteamet og Jungheinrich-konsernet", sier han.

Christian Erlach informerte styret om at han ikke ville søke forlengelse av sitt mandat utover 31. desember 2024 på grunn av alder. Med utnevnelsen av Nadine Despineux vil Christian Erlach trekke seg tilbake som avtalt. "Christian Erlach har vært hos Jungheinrich siden 2007 og har hatt forskjellige lederroller i selskapet i løpet av denne tiden. Han har vært konserndirektør for salg siden 2018," sier Rolf Najork.

Anerkjennelse av bidrag

Rolf Najork sier: "Christian Erlach har vært med på å forme Jungheinrich de siste 17 årene. Han var spesielt aktiv i internasjonaliseringen av selskapet. Vi ønsker å takke Christian Erlach for hans fremragende arbeid og ønsker ham alt det beste for fremtiden."

Dr. Lars Brzoska uttaler: "Jeg vil takke Christian for det nære samarbeidet basert på tillit gjennom årene. Hans utmerkede innsats har spilt en vesentlig rolle i suksessen som Jungheinrich har oppnådd.

Følg pressemeldinger fra Jungheinrich

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Jungheinrich på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Jungheinrich