MFU - Matbransjens Faglige Utvalg

MFU har fattet to vedtak som begge feller leketøyskjeden Ringo

Del

Den ene saken gjelder en markedsføringskampanje på Instagram, og den andre saken gjelder oppstilling av søtsaker i leketøysforretningen.

3/2024
3/2024

Lenke til begge vedtakene følger nedenfor under fanen «Lenker».

I vedtak 3/2024 medførte produktutvalget, den aktuelle bruken av Instagram og de anvendte virkemidlene at utvalget vurderte markedsføringskampanjen til å være i strid med aktsomhetsregelen, jf. retningslinjenes pkt. 4.

I vedtak 4/2024 var den aktuelle oppstillingen i grenseland av hva som tillates. Avgjørelsen er basert på en konkret vurdering der det er lagt vekt på at oppstillingen befinner seg i en leketøysforretning.

Kontakter

Lenker

Om MFU

Matbransjens Faglige Utvalg (MFU) ble etablert i 2013 for å begrense markedsføringen av usunn mat og drikke overfor barn og ungdom. Ordningen er etablert og drives av Virke, ANFO og NHO mat og drikke. Alle kan klage på markedsføringstiltak via www.mfu.as.

Følg pressemeldinger fra MFU - Matbransjens Faglige Utvalg

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra MFU - Matbransjens Faglige Utvalg på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra MFU - Matbransjens Faglige Utvalg

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye