Telenor Norge

Ny leder for Forretningsmarked i Telenor Norge

(Fornebu, 7. mai 2024) Torfinn Eriksen går inn i stillingen som leder for divisjonen Forretningsmarked i Telenor Norge.

Torfinn Eriksen har hatt flere lederstillinger i Telenor. Nå skal han lede Telenors satsing mot bedriftsmarkedet. Foto: Martin Fjellanger

– Offentlige virksomheter og bedrifter står ved et veiskille i digitaliseringen der vi ikke kan kompromisse på kvalitet. Telenor skal være den som tilbyr sikkerheten, dekningen og kvaliteten som trengs for å føre offentlige og private virksomheter trygt videre på sin digitaliseringsreise. Jeg kan neppe tenke meg noe mer givende enn å få være med å utvikle dette videre blant alle de dyktige medarbeiderne i Forretningsmarked, sier Torfinn Eriksen.

Torfinn Eriksen har hatt en rekke ulike lederstillinger i Telenor, og kommer fra stillingen som leder for Salg og hardware i Privatmarked.

– Gjennom store snuoperasjoner har Torfinn lykkes med å skape lønnsom vekst. Han er en resultatorientert endringsleder med god forståelse for verdiskapning og kundeverdi, har analytisk teft og er en god storyteller. Jeg er sikker på at han er rette til å utvikle forretningsmarkedet fremover, sier administrerende direktør i Telenor Norge, Birgitte Engebretsen.

Eriksen tar over stillingen etter Åsa Lunde.

– Jeg vil takke Åsa for en stor innsats for Telenor i totalt 16 år, og nå sist som divisjonsdirektør. Hun har gjennomført en omorganisering samt innført nye arbeidsmåter i divisjonen og fått på plass en teambasert arbeidsmetodikk, som vi nå kan bygge videre på i arbeidet med å utvikle divisjonen. Hun har lagt ned en betydelig innsats og vært et verdifullt bidrag i Norgesledelsen. Åsa og jeg er blitt enige om at tiden var inne for et skifte i divisjonen og har hatt en god dialog om dette, sier Birgitte Engebretsen.

Om Telenor Norge

Telenor Norge AS er landets største leverandør av telekommunikasjon og digitale tjenester. Vår infrastruktur er grunnmuren i digitaliseringen av Norge med dekning og hastigheter i verdensklasse. Våre tjenester og produkter bidrar til økt produktivitet og gir tilgang til alt av digitalt innhold. Vår sikkerhets- og beredskapsorganisasjon jobber døgnkontinuerlig med å trygge våre kunder, og vi tar et særlig samfunnsansvar for å skape trygghet for barn og unge på nett.

Vi har 3300 medarbeidere fordelt på rundt 20 kontorer i hele Norge. Vi er en del av Telenor Group, som har virksomhet i Norden og Asia. Hovedkontoret vårt ligger på Fornebu i Bærum.

Les mer om Telenor Norge på www.telenor.no

Følg pressemeldinger fra Telenor Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Telenor Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Telenor Norge