Kia Norge

Norgesmodell: Kia EV6 med 4x4 til under 500.000

Over 5000 nordmenn har valgt Kia EV6. Årets bil i Europa 2022 byr på rask lading, solid rekkevidde, god plass, komfort og et design mange faller for. Nå er Kia klare med en markedsmodell tilpasset det norske markedet.

Prisen på norgesversjonen er slanket mer enn utstyrslisten.

-EV6 selger jevnt og godt, men vi har også signaler fra selgerne våre på at mange kunder ønsker seg en EV6 med stort batteri og firehjulstrekk for under 500.000 kroner. Det har vi nå fått. Vi har sett på hva vi tror nordmenn trenger og har sikret en god og fyldig pakke sammen med fabrikken, forklarer Christian Lagaard, kommunikasjonssjef i Kia Bil Norge.

null

Dette betyr at den Norgestilpassede special edition- bilen fortsatt er en godt utstyrt versjon. For 499.000 kroner får du bilen med AWD. Mange vil klare seg med RWD og får da bilen med samme utstyr for 469.000 kroner.

-Vi tar bort noe utstyr vi tenker at folk ikke er like interessert i å koste på seg i dagens økonimiske situasjon, men vi beholder det vi tenker er viktig. Og litt til! Varme i forseter og baksete, varme i rattet, forhåndsvarming av batteriet, veganske skinnseter, elektriske forseter med minne, korsryggstøtte, ladeplate for mobilen, elektrisk bakluke, adaptiv cruise, ryggekamera, smartkey, stor navigasjon og OTA oppdateringer. Apple CarPlay som ungdommene i huset er ekstra opptatt av er også med. Egentlig nesten mer utstyr enn det folk flest bruker på en vanlig kjøretur, hevder Lagaard

Han legger til at dette er langt fra noen «spinke spare» modell. Dessuten kan man få hengerfeste med 1600 kg hengervekt. Med det store batteriet er WLTP- rekkevidden 506km med AWD og 528km med RWD. Begge bilene har prestert godt under tester av både rekkevidde og ladehastighet. Sommer som vinter. Ladehastigheten er dessuten rask på Kia som følge av at bilen er utstyrt med 800v ladesystem. Under ideelle forhold er ladetiden kun 18 minutter fra 10-80%.

-Disse bilene er allerede tilgjengelige. EV6 har etter et par år på veien i Norge bevist at den takler både familielivet og en norsk vinter svært godt. Journalistene vi snakker med sier at denne bilen føles solid og premium, samt har en svært god kjørekomfort sammenlignet med en rekke konkurrenter. Kanskje spesielt noen av de nye aktørene. Dessuten har bilen 7års garanti og er et anerkjent og etablert merke med et trygt service og forhandlernett, dette tror vi betyr noe for mange, avslutter Lagaard som har god tro på den Norgestilpassede modellen.

null

Om oss

Kia Bil Norge er hovedimportør av Kia til Norge. Vi har dyktige forhandlere i hele landet. Kia Bil Norge er en del av Bertel O. Steen, som er et av Norges største service- og handelsselskap. Den første Kia ble importert av Kia Bil Norge i november 1994. I dag ruller det mer enn 80.000  Kia på norske veier. Service og ettermarked ivaretas av et kompetent og serviceinnstilt forhandlernett.

Kia er et globalt merke med en visjon å skape bærekraftige mobilitetsløsninger for forbrukere og samfunn over hele verden. Kia ble grunnlagt i 1944 og har levert mobilitetsløsninger i 75 år. Med mer enn 52.000 ansatte over hele verden, tilstedeværelse i mer enn 190 markeder og produksjonsanlegg i seks land, selger Kia i dag rundt 3 millioner biler.

Bedriftens slagord, ‘Movement that inspires’, gjenspeiler Kias forpliktelse til å inspirere kunder med sine produkter og tjenester.

Følg pressemeldinger fra Kia Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Kia Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Kia Norge