Den Norske Turistforening

Ny bok med de beste familieturene

I en helt ny bok gir DNT-eksperter sine beste turtips for barnefamilien.

Barnlig turglede ved Iungsdalshytta i Skarvheimen
Barnlig turglede ved Iungsdalshytta i Skarvheimen Ingvild Lundberg Bakke

«Barnas DNT-favoritter» gis ut på Cappelen Damm og gir leserne inspirasjon til de fineste opplevelsene for familien, med barna særlig i tankene. Boka gir tips til hyggelige familiehytter langt til fjells, spennende fyr i havgapet, hytter i skjærgården og koselige krypinn i skogen. Du får også tips til hvordan man skal få med barna ut på tur, enten det er ferie, helgetur eller en ettermiddag.

– Vi vet alle hvor lang dørstokkmila kan være, og hvor vanskelig det kan være å komme seg ut. Vi har skrevet denne boka for å hjelpe foreldre, besteforeldre, tanter og onkler til å finne nye steder, nye turer og nye eventyr, sier generalsekretær i DNT, Dag Terje Klarp Solvang.

Med innspill fra kollegaer og frivillige i hele DNT har han satt sammen en turbok som speiler hele landet.

– I Norge er det kort vei til fine naturopplevelser – uansett hvor du bor. Men vet du hvor du skal lete? Jeg håper denne boka blir et populært oppslagsverk for barnefamilier og andre som ønsker å være litt mer ute på tur og litt mindre inne foran skjermene.

Inntekten av boksalget går tilbake til fellesskapet gjennom DNTs hyttefond som er med på å ruste opp og vedlikeholde hyttene slik at flere får glede av dem.  Da Klarp Solvang og DNT ga ut boka «Våre best bevarte hemmeligheter», som ga inspirasjon til nydelige turer i hele Norge, ble denne ble straks en av de mest solgte turbøkene. Nå er altså familieversjonen her!

DNTs pressetelefon

Åpen også kveld og helg (ikke sms)

Tel:48450526

Dag Terje Klarp Solvang er generalsekretær i DNT og står bak boka.
Omslaget på den nye boka.
Familiefavoritten Jonstølen har fått plass i boka
Barnlig turglede ved Iungsdalshytta i Skarvheimen

Følg pressemeldinger fra Den Norske Turistforening

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Den Norske Turistforening på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Den Norske Turistforening